A szivacskézilabda óvodai prevenciós programja

Kránitzné Nagy Márta munkája

“Óvodapedagógiai gyakorlatom 25 éve során egyre gyakrabban találkozom olyan gyermekekkel, akiknél túlzott a motoros impulzitás (a motoros aktivitáson, mint fejlődési sajátosságon túl), a türelmetlenség, nem képesek kivárni, érzelmeik rendkívül hullámzóak, szélsőségesek, kudarctűrő képességük minimális, beilleszkedési zavarokkal küzdenek. Érdeklődésük nagyon gyakran felszínes, nem merülnek el egy-egy játékszituációban, a feladathelyzeteket pedig rendszerint nem viselik el. De vajon mit tehetünk a tünetek kezeléséért? A lemaradt gyermekek felzárkóztatásáért? Mit tehetünk, hogy ne manifesztálódjanak az iskolába kerülés után a tanulási nehézségek. Melyik az a terület, amely közvetlen preventív a gyerekre hat? A hiperaktivitást, tanulási zavarokat, magatartási zavarokat kutató szakemberek évek során keresték, kutatták azokat a területeket, lehetőségeket, melyek a felvázolt problémák kezelésére a preventív munka során a leghatékonyabbak.”

kattints a folytatáshoz